Monday, April 11, 2011

by isadora :)

ish .. ish .. ish !
aku pelik betol dengan orang yang yg on off pakai tudong nh ..
asal aku citer pasal bab nh ??
aku bukan ustazah pon nak cakap benda2 ginih .
tapi sebab bnda ni berlaku kat skeliling aku .
sedih tengok . ='(

SITUASI 1
masa sekolah kawan aku si A nih jenis free hair jee..
pakai tudong pon time sekolah jew..
liat nak solat tapi dia baik. sangat baikkk ..
kawan aku si B nih pulak pakai tudung tapi sangat laa sombong n memilih kawan..
B selalu perli2 A sebab tak pakai tudong ..!
n masalahnyer sekarang si B tuh da free hair+sexyy !!
haih ! macam mana tuh ??

SITUASI 2
kawan aku jugak .
masa sekolah pakai tudong.
outing ow g bndar pon pakai tudong .
tapi bila dah masok U . dia jadik seorang yang on off dengan tudong.
bila balik rumah pakai tudong .
kenapa ?? jawapannye -->"takot mak marah.."

SITUASI 3
pakai tudong sebab takot kena marah boyafren a.k.a BF dia lah .
pakai tudong g kelas sebab takot kena pndang slack ngn ustazah or cikgu agama
pulakkkkk ! patot ke cik kak oyyyy !

SITUASI 4
pakai tudung tapi kat facebook dia melambak upload gambar dia tak pakai tudong .
aik ??? nh paling aku tak boley blaaahhhhh skaly .

(^-^") -->sebenarnya kenapa kita kena pakai tudung nh ?? 
aku bukan lahh baik sangat . tapi ape yg aku twu kita pakai tudong sebab nak tutop aurat semate
tapi sebab kita takut ngn ALLAH . bukan takot dengan sape2 . (:

Allah ada berfirman :
"dan katakanlah kepada wanita wanita yang beriman supaya .... Hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka" [An-Nur : 31]

kalau kita tengok .
antara characteristics wanita beriman adalah yang memakai tudung setiap kali apabila dia keluar .
pakai tudung kerana Allah .
perempuan yang on off pakai tudung nih sebenarnya ada jew awareness tentang hukum memakai tudung tu .
cuma maybe kadangkala iman dia lemah dan terikot nafsu untok tak pakai tudung .

buat peringatan diri sendiri dan kawan2 .. (^-^") 
maaf buat sesiapa yg traser ..

-thnx for reading-

No comments:

Post a Comment